
Andreas Norlander
Customer Success Manager â Customer Successđšâđ Vem Ă€r Andreas egentligen?
En energisk och positiv person frĂ„n VĂ€nerns pĂ€rla, Mariestad. PĂ„ fritiden hittar du mig ofta pĂ„ lĂ€ktaren och hejar pĂ„ Göteborgs stolthet IFK Göteborg, provar nya matstĂ€llen eller tar lĂ„nga promenader. Jag har en förkĂ€rlek för 80-talsmusik och Enrique Iglesias â en oslagbar kombo!
đ Vad var det som fick dig att hoppa pĂ„ Planima-Ă€ventyret?
Det var kulturen som verkligen gjorde skillnad! Redan frÄn första kontakten pÄ LinkedIn till intervjuprocessen och första stegen in pÄ kontoret kÀndes Planima rÀtt. Dessutom har vi en produkt som bÄde förenklar vardagen för vÄra kunder och ligger helt i linje med dagens behov av hÄllbarhet och miljömedvetenhet.
đ„ Ditt bĂ€sta tips för att lyckas med Customer Success?
Lyhördhet, nyfikenhet och kundfokus Ă€r grunden för framgĂ„ng. Det handlar om att vara proaktiv och förstĂ„ kundens verkliga behov â bĂ„de nu och pĂ„ lĂ€ngre sikt. Jag brukar tĂ€nka att jag har tvĂ„ arbetsgivare: mina kunder och Planima. För att lyckas med bĂ„da mĂ„ste vi skapa vĂ€rde och engagemang pĂ„ ett hĂ„llbart sĂ€tt.En viktig nyckel till framgĂ„ng Ă€r att arbeta smart, inte bara hĂ„rt. Automatisera rutinuppgifter för att frigöra tid till det som verkligen gör skillnad â att bygga relationer, analysera data och ta fram konkreta förbĂ€ttringsförslag för kunden. Verktyg och system som stöttar kundens resa hjĂ€lper oss ocksĂ„ att vara steget före och leverera högre vĂ€rde med fĂ€rre resurser. Glöm inte att en nöjd kund Ă€r den bĂ€sta ambassadören â och det börjar med att du blir deras mest pĂ„litliga partner!