
Lára Hammer Björnsdóttir
Senior Customer Success Manager – Customer SuccessVem är Lára egentligen?
En interkulturell nomad med hjärtat i kommunikation! Jag är född i Köpenhamn, uppvuxen i Reykjavik och Lund, och har hunnit samla på mig erfarenheter från Paris till Göteborg. Från början tänkte jag bli ingenjör, men nyfikenheten på språk och människor tog över – vilket till slut ledde till en master i interkulturell kommunikation och språkvetenskap.
Min karriär började i översättningsbranschen, men det var i Customer Success-världen jag verkligen hittade hem. Efter att ha utvecklat CS-processer på ImBox och byggt upp hela CS-organisationen på Ebbot, inklusive att driva utvecklingen av en ny dashboard (Ebbot Insights), landade jag på Planima – där jag äntligen får kombinera det jag älskar mest: relationer, strategi och struktur.
Vad fick dig att hoppa på Planima-äventyret?
Om jag ska vara ärlig så var det människorna. Kompetenta, vänliga, ambitiösa. Det är inte alla bolag där man får vara både smart, strukturerad och lite nördig – samtidigt som man skrattar varje dag. Dessutom är Planima ett företag där man verkligen får påverka. Det är högt i tak, mycket hjärta och en stark kultur där idéer och förbättringsförslag inte bara välkomnas – de efterfrågas.
Hur är det att jobba med dig?
Jag är en empatisk och nyfiken person som gillar att förstå både människor och system. Jag har ett stort behov av att veta varför vi gör något – och gillar att analysera allt från kundresor till samhällsstrukturer och gamla normer. Jag uppskattar tydlighet och framförhållning när jag ska leverera något konkret, men är också alltid öppen för spontana bollandesessioner. Och du kan alltid räkna med att jag hjälper till när det behövs.
Och utanför jobbet?
Jag bor med min franska sambo Pierre och älskar att läsa, träna, resa och prata om livet över ett glas vin. Har du en Friends-referens i bakfickan eller ett filosofiskt dilemma du vill vända ut och in på – då är du alltid välkommen att snacka med mig!